Jeśli student zaczyna studiować medycynę, to najpierw musi nauczyć się anatomii całego człowieka, wszystkich popularnych chorób, objawów i lekarstw. Dopiero gdy opanuje ten materiał wybiera specjalizację. Tak samo ja nie wyobrażam sobie specjalisty od mediów społecznościowych, który nie zna przynajmniej podstaw marketingu, komunikacji i zarządzania.

Niezwykle ważne są też tak zwane umiejętności miękkie. Specjalista od social media nigdy nie pracuje w próżni. Sukces jego działań zależy od zbudowanych relacji wewnątrz firmy czy agencji.

Media społecznościowe są niczym sieć korzeni, która w pewnym miejscu dotyka każdego elementu marketingu digitalowego: mailingów, tworzenia stron WWW, systemów reklamy, tworzenia contentu, analityki internetowej. Osoba zajmująca się social media na koniec dnia pełni funkcję project managera spinającego wszystkie działania w obszarze internetu. Jeśli chcesz być właśnie takim specjalistą, a nie tylko community managerem publikującym posty na Facebooku to musisz przygotować się na wiele lat nauki i być żądnym wiedzy ze wszystkich dziedzin marketingu oraz ochoczo poznawać dziesiątki narzędzi.