Aby prowadzić działania i komunikację w social media wewnątrz firmy koniecznie trzeba zatrudnić dedykowaną osobę do zespołu. Tego nie da się robić „przy okazji” czy pomiędzy jednym zadaniem, a drugim. Wbrew pozorom taka osoba ma wiele obowiązków: publikowanie treści na licznych serwisach społecznościowych, odpowiadanie na wiadomości czy komentarze, koordynowanie i przygotowywanie treści dedykowanych social media, monitorowanie sieci.

Zważywszy na to, że do 2020 roku aż 80 proc. treści to będą treści wideo należy mieć (w zespole lub sprawdzonego freelancera) osobę do realizowania takiego contentu. Oczywiście bardziej złożone, „wypasione” projekty będą wymagały zaangażowania grupy specjalistów.

Osoba zajmująca się mediami społecznościowymi w firmie pełni rolę spoiwa łączącego działy marketingu, promocji, public relations i obsługi klienta. Bardzo często zapewnia między nimi sprawny przepływ informacji, który przekłada się na poprawienie wizerunku marki wśród konsumentów.