O wpadkę w social media nie jest trudno. Przekonało się o tym już wiele firm na polskim rynku. Dlatego też wybór agencji jest niezwykle ważny. Należy unikać tych, które oferują niską cenę za swoje usługi. Zazwyczaj wiąże się to z tym, że jedna osoba w agencji jest odpowiedzialna za wielu, czasem nawet kilkudziesięciu, klientów. To wyklucza wysoką jakość usługi!

Dobra agencja, zanim zacznie z Tobą współpracę, powinna mieć dziesiątki pytań na temat ogólnej strategii marki, celów, specyfikacji produktów/usług. Tylko wtedy będą w stanie przygotować propozycję działań, która będzie dopasowana do klienta i pomoże w realizacji odgórnie przyjętych założeń.

Równie ważne jest określenie odpowiednich KPI, czyli celów pokazujących efektywność działań agencji. Mogą to być przejścia na stronę WWW, całkowity zasięg treści w social media, czy liczba pozytywnych wzmianek. Jeśli naszym KPI są reakcje i komentarze to warto weryfikować i sprawdzać agencję w jaki sposób je zdobyła. Jeśli na popularnych „żebrolajkach” czy innym contencie nie związanym z marką, to wtedy nie powinniśmy ich brać pod uwagę.